hinkee.reismee.nl

Genieten!

Wakwan? Of te wel: hoe gaat het?

Ja ja, ik leef nog! Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal heb achter gelaten, maar als je het druk hebt dan heb je er niet altijd tijd voor.. Maar ik vond het nu wel weer tijd voor een update!

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle berichtjes, mailtjes, krabbeltjes en kaartjes die ik krijg! Vind het heel lief dat jullie zoveel aan mij denken!

In mijn laatste verslag vertelde ik jullie dat ik en Annemarie een auto zouden huren, alleen is dit er (nog) niet van geworden. We stelden het eigenlijk steeds uit om het te regelen, waardoor we uiteindelijk te laat waren met regelen! Maar nu hebben we het al wel geregeld en we hebben over anderhalf week, zondag 7 november, een auto in ons bezit, dus we gaan dan lekker over het eiland touren!

Eerst even over de uitjes die ik nog heb gemaakt tussen het werken door. Zo zijn Annemarie en ik samen naar Jolly beach geweest, hier hebben we jetski's gehuurd! Dit was voor ons allebei de eerste keer dat we dit deden en het was echt SUPER gaaf om te doen! Zie foto's op mijn hyves!

Ook zijn we nog naar een locale club geweest, Upper Level, en ik had jullie volgens mij nog niks verteld over de manier waarop de mensen hier dansen. Maar laat ik het zo zeggen; ze laten op de dansvloer eigenlijk zien wat ze in de slaapkamer doen, alleen dan met kleren aan natuurlijk. Dit was dan ook een echte shock toen we dit voor de eerste keer zagen!

Ik ben ondertussen van afdeling verandert, werk alweer anderhalf week bij Maintenance. Ik heb hier de eerste twee dagen van mijn stage ook gewerkt, maar dat was meer omdat ze nog niet zeker wisten waar ze me nou eigenlijk wouden plaatsen. Voor de mensen die niet weten wat deze afdeling doet; problemen met onder andere airco's, toiletten, lampen etc worden verholpen door de mensen die op deze afdeling werken. Zo heb je medewerkers die kamers checken en wat algemene dingen kunnen oplossen, zoals het verhelpen van een lekkende airco en het vervangen van een lamp, en zo heb je medewerkers die gespecificeerd zijn in bepaalde dingen.

Mijn eerste week bestond voornamelijk uit kamers checken samen met een medewerker van maintenance, vaak moest ik met dezelfde jongen mee lopen, genaamd Mark, en één dag ben ik met Matthew mee gelopen. Hij is heel aardig en vond dat ik goed werk verricht. Vaak krijgt hij ook telefoontjes tussen door als er een probleem is in een kamer, waardoor hij dan vaak weg moest en ik dus alleen kamers mocht gaan controleren. Mark zei dat ik een echte ‘room technician' was, maar dat is natuurlijk niet waar ik voor studeer =p

Wat ik trouwens vergeten was om te vertellen over Sandals; hier op Antigua bestaat Sandals uit twee gedeeltes, namelijk Caribbean Grove en Mediterranean Village. Mediterranean Village is het nieuwe gedeelte van Sandals en de kamers hier zijn moderner dan Caribbean Grove. En aangezien de bezettingspercentage nu niet zo hoog is zijn ze veel kamers in de Caribbean Grove aan het renoveren. Zo hebben veel kamers in de Caribbean Grove een televisie met nog een dikke televisiekast erachter, terwijl de kamers in Mediterranean Village allemaal een plasma televisie hebben. Ook worden de badkamers gerenoveerd.

Nu jullie dit weten ga ik weer verder met mijn verhaal over het werken hier. Ik moest namelijk ook een dag in de Maintenance store werken. En dit is behoorlijk... saai! Voor mij dan, aangezien ik niet weet wat alle producten zijn, hoe ze heten etc. Maar ik zat met een hele leuke en gezellige vrouw, genaamd Carol, en daardoor kwam ik mijn dag wel door!

Afgelopen weekend had ik vrij, althans ik hoefde niet bij Maintenance te werken. Ik heb namelijk zaterdag, samen met Annemarie, mee geholpen op de Fun Day van Sandals en Grande Pineapple, ook een soort Sandals. Deze dag kun je vergelijken met een sportdag, alleen dan was het een sportdag voor alle medewerkers en managers. Dit was een gezellige en geslaagde dag! Alleen was het voor mij en Annemarie wel een lange dag. We waren namelijk vrijdag avond naar een All Inclusive party geweest, wat behoorlijk laat was geworden, waardoor we weinig slaap hadden gehad en dus behoorlijk moe waren. Grotendeels van de dag viel de moeheid wel mee, alleen duurde de dag langer dan gepland, aangezien het ook twee uur later begonnen was dan gepland (ja, we zijn in de Caribbean, niemand die op tijd komt).

Wat ook leuk was; we waren namelijk met een man aan het praten die de nieuwe Entertainment Manager is, waar we uiteindelijk zo'n beetje de hele dag mee hebben opgetrokken, die zo'n 11 jaar met een Nederlandse vrouw heeft gewoond, waardoor hij veel Nederlandse woorden en plaatsen kende. Erg toevallig en erg leuk om dan woorden als Scheveningen te horen, aangezien hij de g niet echt goed kon uitspreken.

Zondag zijn Annemarie en ik naar een nieuw strand geweest, namelijk Turner's Beach. Het water was hier zo helder, dat als je tot je hoofd onder water stond, nog je voeten kon zien! Dus we hebben zeker genoten!

Maandag moest ik weer aan het werk bij Maintenance en ben tevens weer met Mark mee gelopen om kamers te checken. Het was een hele drukke dag, we hadden zo'n 80 kamers om te controleren, waardoor ik mijn eigen kamers kreeg en dus weer alleen kamers mocht checken.

Dinsdag was ik weer een dagje vrij, deze had ik vrij gevraagd, aangezien ik zaterdag moest werken en ik nog een Halloween outfit wou hebben. Want ja dat gaan wij wel vieren natuurlijk! Ik ben samen met Annemarie, Colinda en Kristin de stad in geweest en we hebben een gezellig dagje gehad! Foto's met uiteindelijke outfit volgen nog!

Vandaag was weer een werkdag en ik kreeg vandaag een individuele opdracht om te doen. Ik moest namelijk alle scheuren en gaten in tegels opschrijven die ik kon vinden in Med. Side (Meditteranean Village). En dan niet alleen in de gangen, maar ook in zoveel mogelijk kamers. Morgen moet ik dit uittypen in een Word bestandje en doorsturen naar de Project Manager.

Voor nu hou ik er eerst maar weer eens mee op, aangezien het weer een lekker lang leesverhaal is geworden.

Tot de volgende keer!

Ps. Over precies een maand is mijn vriendje hier! Ik kijk er heel erg naar uit en kan niet wachten tot hij hier is! =D Tevens heb ik al een leuk tripje geboekt voor na mijn stage. Ik ga namelijk samen met mijn mams, nadat we hier nog een weekje verblijven, een paar dagen naar New York!! Dus daar kijk ik ook al naar uit!

Reacties

Reacties

Tineke

Hola Guapa

Fijn om te lezen dat je je nog steeds vermaakt daar enneuh dat dansen dat moet je mij ook maar ff leren als je weer trug bent ;-) Toppie dat je mannetje binnenkort langs komt en na de stage nog een paar daagjes met mams bijkomen in New York (toe maar weer) gun het je van harte schatjeuh. Heb je foto's op je hyve bekeken zien er echt toppie uit
saludos y un beso 10eke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!