hinkee.reismee.nl

Laatste update!

Nooit gedacht dat 5 maand zo snel zouden kunnen gaan..
Volgende week vrijdag is alweer mijn laatste dag stage!
Besef het nog niet helemaal en wil eigenlijk ook niet weg, maar het zal toch moeten gebeuren!
Ik heb hier zo'n leuke tijd gehad en zoveel leuke mensen leren kennen, en leer nog steeds leuke mensen kennen,
dat het gewoon zo raar is om straks weg te moeten gaan!
Vergeten zal ik het zeker niet doen en het was zeker een hele goede ervaring, die niemand ooit van mij af pakt!

Sinds een paar weekwerk ik bij Human Resources, personeelsmanagement, en dit bevalt mij erg goed. Tevens sluit het heel goed aan bij mijn opleiding! De eerste week werkte ik alleen met de HR assistent, aangezien de manager op vakantie was, en dit was een gezellige en leerzameweek die erg snel voorbij ging. De tweede week ging de assistent met vakantie en kwam de manager weer terug. Het was even wennen met haar, aangezien ze ten eerste niet bij mij in het kantoor zit (Heb nu een kantoor voor mezelf namelijk) plus dat ze het zelf erg druk had met alles, om weer op de hoogte te komen van alles wat er was gebeurt in de tijd dat zij op vakantie was.
Deze week was voor mij dan ook erg lang en behoorlijk saai, aangezien er niet veel te doen was voor mij.
Ik wou dan eigenlijk ook wel weg, maar de week erop ging een stuk beter gelukkig!
Nu heb ik het dagelijks erg druk en ik kom steeds meer en meer te weten, ook de werknemers die iets komen vragen denken steeds dat ik niet alles weet, maar toch weet ik al aardig wat.
Tevens heb ik daarom ook erg veel verantwoordelijkheid op mij liggen, aangezien ik veel dingen nu zelf regel, zonder het met de HR manager te overleggen of er naar te vragen. Daarnaast ben ik nog wel wat afhankelijk van haar, aangezien zij ook veel papieren binnen krijgt die ik kan verwerken, waardoor we elkaar regelmatig even moeten vragen of er nog iets is.

Bij HR draait het erom dat we alles wat te maken heeft met het personeel, bij houden in hun files en op de computer. We werken met het programma Abra's, waarin we eigenlijk alles in kunnen verwerken.
Tevens reageren wij op brieven die wij krijgen van mensen die solliciteren voor een baan, de opzet is eigenlijk het zelfde, alleen verander je de naam, het adres en de functie waar ze voor hebben gesoliciteerd.
Daarnaast is er binnenkort een training waar mensen voor konden soliciteren. De training manager, tevens onze stagementor, heeft mij gevraagd of ik iedereen wou bellen, die hebben gesolliciteerd,om een afspraak te maken voor een interview.

Wat betreft dingen doen, heb ik de laatste tijd niet zo heel veel gezien. Ik heb natuurlijk kerst en oud&nieuw hier mogen vieren en dat was een keer iets anders dan andere jaren. Het voelde voor mij dan ook niet als kerst.We zijn met een paar interns gezellig uiteten geweest en hebben heerlijk genoten van eendrie gangen menu!
Ik had het geluk dat ik rond kerst drie (!) dagen vrij was, aangezien het weekend was en ik bij HR niet in het weekend hoef te werken! Daarnaast wasop de maandagBoxing Day, wat eigenlijk de zondag had moeten zijn, maar alle feestdagen die op zondag vallen verplaatsen ze naar de maandag!

Op oudjaarsdag moest ik eerst werken, normale kantoorsdienst, en daarnazijn we met een paar interns naar het resort gegaan om te kijken hoe het daar werd gevierd. Dit was echt heel mooi om te zien; muziek, eten, gezelligheid,alles was er!
Tevens hebben we op oudjaarsdag nog overheerlijke oliebollen gemaakt, om toch een beetje in de sfeer te komen! 's Avonds zijn we naar een feest gegaan op een berg, waardoor we alle vuurwerk erg mooi konden zien op Antigua. Jammer genoeg was er niet heelveel en duurde het niet heel lang, maar het was zeker de moeite waard!

Volgende week dus mijn laatste stage weeken dan staat mijn mams vrijdag ook alweer op de stoep! We gaan eerst nog een weekje genieten op Antigua en er staat genoeg op de planning om te doen!Daarna vliegen wedoornaar New York om daar nog een paar dagen te verblijven en dan is het richting huis, back to the reality!

Voor zaterdag staat er in elk geval nog een leuke tour naar Barbuda op de planning!Samen metErik en Annemarie gaan we met de boot naar Barbuda enzullen we waarschijnlijk roze, jaa roze, stranden zien! Dus ik ben benieuwd!

Ik ga in elk geval nog even genieten van mijn laatste weekjes hier en dan kan ik daarna weer genieten van mijn lieve vrienden en familie!

Liefs

Reacties

Reacties

Tineke

Just can't wait 2 see your face again :-)
xx 10eke

martin

leuk stukje orr

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!