hinkee.reismee.nl

First days at work!

Na een paar dagen te hebben gerelaxed, was het dan toch echt tijd om aan het werk te gaan!
Ik zou in eerste instantie beginnen bij Housekeeping, alleen omdat de manager er zondag niet was, begon ik (samen met Annemarie) bij Maintenance. Dit houdt in dat alle defecten, kapotte onderdelen etc worden opgelost door de mensen die hier werken. Deze eerste dag stelde voor ons eigenlijk niks voor.. We moesten om 8 uur 'beginnen', maar dan gaan de medewerkers eerst lunchen en rond 8.30 hebben ze dan een meeting (wat elke dag gebeurt) om te praten over hoe de dag ervoor was en wat er goed en niet goed ging, wat er nog moet gebeuren etc en wordt er een nieuwsbrief voorgelezen, waarin ook instaat wat de bezetting op het moment is, hoeveelgasten er komen, weggaan, trouwen etc.

Hierna zijn we naar de maintenance store gegaan, hier halen de medewerkers alle spullen weg, wat vervangen moet worden in het hotel. Denk aan lampen en douchekoppen. Hier hebben we uitleg gekregen over een programma waarmee zij werken op de computer. Opzich wel boeiend, maar het was voor ons wel erg saai op het moment, aangezien het erg rustig is in het hotel. Deze week is het hotel tussen de 50 en 60% bezet, dit vanwege de hurricane season!

Nadat we hier 'klaar' waren, gingen we met twee mannen mee om kamers te controleren op defecten en kapotte kastjes of wat dan ook. Dit was opzich wel leuk, want we kregen de mooiste kamers te zien, die ook nog eens een super gaaf uitzicht hadden! Toen het lunchtijd was voor ons, zijn we maar wat gaan eten en toen we terug kwamen, konden we niemand vinden. We gingen dus maar even vragen bij de manager of hij nog iets voor ons te doen had, wat hij niet had. Dus; we waren al om 2 uur vrij die dag! Hij zei al; jullie hebben het vast warm en zijn vast moe van het lopen, dus jullie mogen wel gaan! Beter kon niet natuurlijk!

'S avonds hebben we niet zoveel meer gedaan, want aangezien we zo vroeg vrij waren, gingen we maar direct skypen, aangezien het thuis een normale tijd was om nog te kunnen skypen. Die avond zijn we wat wezen eten met een andere intern, Jan (intern van Stenden), bij de Pub en daarna hebben we nog even het appartement bekeken waar we terecht komen. Ziet er erg leuk uit en ze hebben zelfs een hond, genaamd Max!

Maandag hadden we weer een afspraak met Sherene Bird, zij is de assistant Manager, en heeft ons een rondleiding gegeven over het hele terrein van Sandals. Toen kreeg we ineens te horen dat er nog iemand van de Hanze zou komen! Dus wij vragen wie het was, bleek het een klasgenoot van mij te zijn, genaamd Erik. Ik wist het niet, want hij had het er eerst over om naar St. Lucia te gaan, maar dat was niet helemaal goed gegaan, dus dat was wel toevallig.

Na de rondleiding vertelde ze dat ik moest beginnen bij Maintenance voor de komende weken, in plaats van bij Housekeeping, nou jaa, primaa.. Maar ze weten niet echt wat ze met ons aanmoeten daar, aangezien we de eerste interns zijn die stage moet lopen bij Maintenance. Nou om een verhaal kort te houden, het was behoorlijk saai en kort na onze break, kwam Annemarie bij me dat Erik aangekomen was en dat we hem even moesten opzoeken van Sherene. Nou dat was wel even mijn redder in nood, haha!

Dus wij hebben Erik even opgezocht opzijn hotelkamer en beetje bijgekletst en zijn vervolgens weer naar onze eigen kamer gegaan, om ons even op te frissen. 'S avonds gebarbecued op het strand met Erik en Annemarie, wat erg lekker was en ook nog goed verzorgd was!

Na die tijd nog even geborreld op een terrasje van Sandals en vervolgens weer naar onze kamer gegaan, aangezien Erik toch wel erg moe was en dus op bed ging. Zoals elke avond gaan we voor het slapen gaan nog even op het balkon zitten met een wijntje erbij, life can't be better!

Dinsdag moest ik weer aan het werk! En ik ben nog wat vergeten te vertellen, ik moest uiteindelijk alsnog bij Housekeeping beginnen, dus daar ging ik dan maar heen! Eerst hadden we rond 8.30 een meeting, net zoiets als bij Maintenance, en daarna moest ik mee naar de linnenroom. De hele dag hebben we, Erik kwam iets later, alleen maar informatie gekregen, programma's leren 'kennen', we hebben er verder nog niet mee gewerkt, formulieren ingvuld en zitten wachten.. Ja dan duurt de dag wel lang! Wat ons trouwens op valt; ze gebruiken hier gigantisch veel papier, alles staat op papier, echt alles! En dan noemen ze zich milieu-bewust.. Maar goed, dat even terzijde, de eerste dag was dus een dag in de linnenroom, hier komt alle linnengoed op en aan en vanaf hier vertrekken de schoonmaaksters. Ook heb ik mijn rooster voor de komende twee week samen met Shawn, 'the boss of Housekeeping', opgesteld. Eerste dag dus linnenroom, dan twee dagen kamers schoonmaken, vervolgens ga ik kamers controleren met een supervisor en uiteindelijk alleen en heb ik een dag de turn down survice als dienst, dit houdt in dat ik rond de avond langs kamers ga, om de deken open vouw, gordijnen dicht doe, muziek aan doe en weet ik het wat nog meer. En uiteindelijk is het de bedoeling dat ik achter de computer aan het werk ga, om alles bij te houden.

'S avonds zijn Annemarie en ik eerst even naar het strand gegaan, om een 'duik' te nemen, wat hem uiteindelijk niet is geworden. We gingen maar lekker op een strandstoel zitten, om te genieten van de mooie zonsondergang! En er kwam nog iemand bij ons zitten, om gezellig even te kletsen, want dat is wat de mensen hier doen; gewoon bij vreemden zitten en gezellig kletsen! Daarna hebben we ons omgekleed en zijn we weer lekker wezen gegeten bij de Pub met Erik, Jan en Kristin (Ook een intern van Stenden, maar komt uit Duitsland). Na die tijd maar optijd naar onze kamer gegaan, ik voelde ineens een gigantische hoofdpijn opkomen, dus ging maar lekker op bed!

En nu is het alweer woensdag! Vandaag ben ik met een schoonmaakster mee geweest, om kamers schoon te maken! En mensen; onderschat het niet! Jeetje wat had ik het warm! Maar ik vond het wel erg leuk om te doen! Ze weet nu dat Nederland geen last heeft van orkanen, het een land is met zo'n 17 miljoen inwoners en dat het er niet altijd sneeuwt, haha!

Vanavond ga ik wat eten met Annemarie, en Erik denk ik, daarna EINDELIJK naar de winkel om geld te pinnen, want ik had verder nog geen cash bijme,en om een nieuwe simkaart op te halen, want het wordt wel heel duur voor mij om steeds te smsen naar Nederland! En nog even kijken of ze iets hebben tegen 'mosquitoes', vliegen dus, want ik ben echt compleet lek gestoken =( En dat JEUKT!

Voor nu hou ik er eerst weer mee op, dus ik zeg; tot gauw!

Ps. wat betreft de orkaan Igor; we merken dat hij over zee gaat, want de zee is erg wild nu! Er is hier eigenlijk geen eb en vloed, maar het zeewater komt nu behoorlijk ver over het strand, niet dat het strand heel groot is, en zijn de golven zo'n halve meter tot één meter hoog. En het waait erg hard, dus we houden het in de gaten! We hopen niet dat die hier komt, aangezien het een catogerie 4 is! Dus dat gaat niet goed komen dan.. Eerst maar even zien wat die doet!

Reacties

Reacties

brigith

he hallo Hinke

tot nu toch nog vrij relaxt als ik het zo lees!!
beter om toch ,kun je lekker genieten.

heb je foto,s bekeken echt schitterend ben jarloers op je.haha
groetjes brigith

Tineke

Hola Guapa

Tjonge jonge hoor(lees) het wel weer alles lekker relaxed daar en wij maar zweten in de afwaskeuken zonder jou ;-)
Emmeuh we hebben hier ook stralend weer hoor (regen).
Vind het af en toe wel irri dat ik niet ff lekker met je bij kan kletsen op de comp is het toch heel anders dan in real life maarreuh heb nog een leuk verhaal voor je over mij heb afgelopen zaterdag een feestje gehad maarreuh dat stuur ik wel ff in een prive op hyve XD

te quiero mucho chica, muchos besos enneuh doe rustig aan
xx 10eke

Anouk

He Hinke! Geniet ervan meid! Tot nu toe klinkt het iig goed! Gelukkig heb je wel wat vrije tijd om van het eiland te genieten!
Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje ;)
Liefs, Anouk

jan

hee topper.
lees dat je het goed naar je zin hebt daar,hier is het weer weer eens K** en ben wel een beetje jaloers.....
Kijk nu al uit naar je volgende verhalen,,
maak der wat van,,een groet.Jan A

louise

hallo hinke hier een groet van dick en mij maak er een leuke tijd van jaloers op je lekker in de zon op z,n tyd hier allen regen groetjes

Trijnie Hilvering

Hallo Hinke, ik hoorde vanochtend van je vader dat je op stage bent. Super hoor. Lijkt me een hele beleving.
Ik lees met belangstelling je verhalen.
Groetjes Trijnie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!