hinkee.reismee.nl

Alweer een maand voorbij

En dan is er alweer een maand voorbij! En die is echt voor bij gevlogen! Maar ik moet zeggen dat ik nog niet veel heb gedaan hier.. Aangezien ik zes dagen in de week werk, heb ik daar niet zoveel tijd voor. En dan is het werken totaal niet erg, maar het nadeel is dan ook dat het erg vroeg donker is hier. Ik ben elke dag om 5 uur vrij, ga naar huis om even te douchen en om te kleden en ga dan vaak rond 6 uur/half 7 eten en dan is het alweer donker! En de dagen die ik vrij heb bestaan voornamelijk uit; boodschappen doen en dingen regelen. Zo had ik afgelopen woensdag vrij en ben toen de stad in geweest samen met Erik en Jan, om polo's te halen.. Maar die kon ik dus echt niet vinden, althans niet in mijn maat.. Dus een beetje jammer!

Maar goed, nu even iets over wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen weken. Ik werk nog steeds in de housekeeping, ik mocht twee weken geleden mee met een supervisor om de kamers te controleren en zou het na zo'n vier dagen zelf doen, alleen is dit er nooit van gekomen. Ik zit nu voornamelijk op het kantoor in de ‘linen room'. 's Ochtends tel ik, door middel van gegevens op papier, alle dirty linen, om te kijken of er veel mist van de dag ervoor. Vaak mist er heel veel en dit moet dan worden uitgezocht waar het is gebleven. We hebben op den duur ontdekt dat wat de schoonmakers tellen niet overeenkomt met wat de houseman, hij haalt alle dirty linen op, telt en wat de laundry telt. Daarom moesten alle houseman alle dirty linen van de schoonmakers individueel tellen, waardoor ze iets meer werk hebben. Maar vaak klopt het nog niet helemaal, maar het is de ene dag dan ook beter dan een andere dag.

Wanneer ik klaar ben met het papierwerk, moet ik vaak een half uurtje alleen op het kantoor zitten en moet ik onder andere telefoontjes opnemen, schoonmakers hun spullen geven en alles noteren wat de houseman heeft geteld. Dit is opzich wel leuk werk, want je krijgt wel veel verantwoordelijkheid op je, alleen moet je wel zorgen dat je iets te doen hebt tussendoor, anders zit je er alleen maar een beetje, ook omdat ik natuurlijk niet alles weet.

Wanneer degene er weer is die altijd in de ‘linen room' werkt, ga ik vaak helpen met een supervisor om kamers te checken. De ene keer heb je meer arrivals dan een andere keer, dus dan heb je de ene keer ook meer kamers om te checken dan een andere keer, aangezien over het algemeen alleen kamers worden gecheckt die VD zijn. Dit houdt in Vacant en Dirty. Wanneer wij als supervisors het hebben gecontroleerd veranderen wij dit in VI, dus Vacant en Inspected.

Dat is ongeveer hoe een werkdagje voor mij er uit ziet nu. Om half 2 hebben wij altijd een uur pauze, dus dan ben ik rond half 3 weer terug op het werk en dan is het nog zo'n 2 a 2,5 uur werken en dan ben ik alweer vrij. De dagen vliegen hier dan ook echt wel voorbij!

's Avonds na het werk gaan we vaak met een paar interns uit eten, is toch iets makkelijker dan zelf koken en zo duur is het niet, en blijven dan vaak nog even naborrelen! Altijd erg gezellig!

Twee week geleden ben ik voor het eerst naar de bios geweest, mooi grote bioscoop hier! Alleen beetje jammer dat de film tegen viel! We zijn naar de film Lottery Ticket geweest met Bow Wow en we waren met zn 8en en we vonden het echt GEEN leuke film.. Het moest een komedie voorstellen, maar het stelde eigenlijk niks voor.. Dus jammer, maar wel gezellig met zn allen even op stap geweest! Vaak zijn we ook met een vast groepje, er zitten hier nog een paar mensen uit Trinidad en nog 3 mensen waarvan ik niet meer precies weet waar ze weg komen, maar die willen eigenijk niet altijd mee. Twee jongens komen uit een heel arm land en zijn hier ook echt om geld te verdienen voor hun ouders. Ik weet van één jongen dat hij al zijn verdiende geld aan zijn vader geeft, zodat hij verder kan met het bouwen van een huis. Best gek hoe hij dan leeft eigenlijk, als je na gaat hoe ruim wij het hebben.. Ze gaan er ook altijd van uit dat wij alles betalen als we ze een keer mee uit nemen.. Nou dan heb je het voor hun wel over natuurlijk, maar toch is het iets aparts om zo iemand te leren kennen die eigenlijk niks heeft..<

Afgelopen dinsdag zijn we nog even op stap geweest, of beter gezegd we zijn naar een stripclub geweest.. Jaaa, ik hoor jullie al denken! Maar voor een keer is het een leuke, rare, hoe je het ook wilt noemen, ervaring, maar ik ga er niet meer heen hoor! Maar de jongens vonden het maar al te leuk!

Woensdag zijn we met z'n 8en uit eten geweest, wat erg gezellig was, alleen zijn we er zo'n beetje zwemmend naar toe gegaan. En daarna ben ik nog met Colinda, Dionne en Kristin (interns van Stenden) naar het Casino geweest om wat te drinken, alleen was het daar erg rustig vanwege het noodweer! Voor de mensen die het nog niet wisten; van zaterdag t/m donderdag heeft het zo'n beetje non stop geregend! Dus het was één grote bende overal! Vooral in het resort was het een drama, aangezien daar zo goed als alles open is! Drie van de vier liften deden t niet, wat natuurlijk ook altijd erg fijn is.

Ik had dus woensdag mijn vrije dag en heb geen zon gezien jammer genoeg =( Maar vrijdag was het prachtig mooi weer en had dan ook echt zin om naar het strand te gaan en dat heb ik dus ook nadat ik vrij was gedaan! Daar was ik echt aan toe!
Vandaag precies hetzelfde, alleen was het behoorlijk bewolkt, waardoor ik niet echt ben verkleurd, maar het gaat om het idee!

Vandaag met Annemarie afgesproken om komende zondag, als we allebei vrij zijn, een auto te gaan huren en dan lekker over het eiland te gaan touren! Zodat we zelf kunnen bepalen waar we heen gaan etc. Heb er nu al zin in! We willen ook nog graag een keer touren met de boot, dus dat staat ook nog op onze to-do list! En zo zijn er nog genoeg dingen die we willen doen!

Vanavond gaan we weer lekker op stap! We hebben weer een All Inclusive party, dus we kunnen er weer flink tegen aan! Morgen lekker een dagje vrij! Waarschijnlijk eerst uitslapen, daarna door naar het strand en dan rond een uur of 4 gaan we weer verder feest vieren, aangezien we een ticket moesten hebben voor vanavond en er morgen ook nog weer feest is!

Hinke Wilts (intern)
P.O. Box 147
Dickenson Bay
St. John's, Antigua

Anouk Haverkamp

Leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt!
Hou ons op de hoogte!!

Dikke knuffel

Rose

haaaai lieverd! heb weer even je meest recente story gelezen, echt leuk om beetje mee te kijken in je little exotic life =P hier is het uitzicht regenachtig, grijs en UNGLAUUUBLICH koud.. snik! maar ik ga je ffkes een mailtje sturen laiverd!! soon weer even skypen?

kus